Chia krekry
"Žádný lepek, žádná vejce, jen skvělá oříšková chuť."

Chia semínka obsahují proteiny, kvalitní sacharidy a také tuky. Jsou zdrojem Omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí na kardiovaskulární systém. Chia semínka jsou vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů. Pokud hledáte přirozený zdroj železa, zinku, fosforu, magnesia a dalších důležitých živin, jsou pro Vás chia semínka jako dělaná.

Ingredience:

  • ½ hrnku chia semínek
  • ½ hrnku sezamových semínek
  • ½ hrnku slunečnicových semínek
  • ½ hrnku lněných semínek
  • pár sušených rajčat
  • koření dle chuti (sůl, pepř, česnek, oregano...)
  • 1 hrnek vody


Všechny ingredience dejte do misky, sušená rajčata nakrájejte na malé kousky. Vše smíchejte dohromady a nechte cca 10 minut stát - chia semínka vytvoří gelovou strukturu a vše se krásně spojí. Mezitím zapněte troubu (nastavte na 160 °C ) a připravte si dva plechy s papírem na pečení.

Vytvořenou směs rovnoměrně rozetřete lžící na plech. Jde to snadno, protože hmota není lepivá a hezky drží, i pokud se snažíte udělat opravdu tenké krekry. 

Placky dejte upéct do trouby. Po 30 minutách plech vyndejte a placky nakrájejte na obdélníčky. Aby krekry byly opravdu křupavé, je dobré je obrátit. Potom nechte dalších 30 minut dopéct.